Quatre : +45 26 14 94 03

info@quatre.dk

  • Thinking process - Thinking process™

    Den kinesiske filosof Lao Tzu har engang sagt: ”If you do not change direction, you may end up where you are heading.”

    Innovationskraften i virksomhederne er afgørende for vores overlevelse, men desværre halter markedet voldsomt bagefter, når det gælder udvikling og introduktion af nye produkter. Det kan aflæses i antallet af kundeklager, som negative tal i forhold til omsætninger, tabte arbejdspladser og nedgang i væksten.

    Alle som har prøvet, at arbejde med innovation og forandringsledelse i organisationer ved, hvor svært det er at få medarbejderne til at tage ejerskab, hvis de er uenige eller ikke forstår behovet for ændringen. Holdbare resultater sker først, når medarbejderne får lov til at få indflydelse på processerne og ikke ser det som en topstyret manøvre.

    I Quatre bruger vi begrebet:
    Thinking process - Thinking process™

    Når man vil skabe forandringer i mennesker, relationer, grupper, processer og organisationer, så kræver det en kombination af viden om adfærdsmønstre og ægte nysgerrighed.

    Både det logiske niveau og den følelsesmæssige/intuitive side skal frem i lyset. Her arbejder vi bl.a. med Edward de Bonos "6 Thinking Hats”®.

    Allerførst tager vi udgangspunkt i måden vi tænker på og fjerner de forhindringer og forbehold, som måtte opstå. Siden tager vi fat på det produkt eller den arbejdsgang, der skal ændres og tænker i processer.

    Ud af det opstår en synergi af positive resultater, tilfredse medarbejdere og bedre bundlinje.